Dopravní soutěž mladých cyklistů 2023 zná své vítěze

21. června 2023

Družstvo základní školy Medlov z Olomouckého kraje zvítězilo v letošním ročníku Dopravní soutěže mladých cyklistů v kategorii do 12 let. Spolu s družstvem základní školy Černošín z Plzeňského kraje, které skončilo na druhém místě, tak postupují do evropského finále dopravní cyklistické soutěže. Ve starší kategorii do 16 let vyhrálo družstvo základní školy Libčany z Královéhradeckého kraje, druhé místo obsadilo družstvo opět ze základní školy Černošín z Plzeňského kraje.

Letošního celostátního finále soutěže, která má v České republice více než 40letou tradici, se zúčastnilo 112 dětí ze všech krajů ČR. Vyvrcholení soutěže se letos odehrálo v Olomouckém kraji. Celkově se této sportovně-vzdělávací akce každoročně účastní přibližně 3500 dětí z celé republiky. Soutěží se ve smíšených 4členných družstvech (dvě dívky a dva chlapci), ve dvou věkových kategoriích (10-12 let a 12-16 let). 
 
„Jsem moc rád, že si soutěž stále drží svou popularitu. Děkuji všem mladým cyklistům za skvělé výkony a velké ocenění patří také všem pedagogům, kteří s dětmi celoročně v dopravní výchově pracují. Věřím tomu, že i tato aktivita pomáhá mladým lidem získat důležité znalosti a dovednosti, které jim pomohou pohybovat se bezpečně v silničním provozu. Vedle toho si děti ze soutěže odnášejí význam týmové spolupráce a vzájemný respekt,“ zdůrazňuje ministr dopravy Martin Kupka. 
 
Soutěžící museli zdolat pět hlavních disciplín: testy z pravidel silničního provozu, jízdu po dopravním hřišti, jízdu zručnosti, základy poskytování první pomoci a také novou disciplínu – tzv. labyrint, která prověřila schopnosti orientace v mapě a volby správných dopravních řešení v simulovaném terénu. Všechny zmíněné disciplíny měly za cíl prověřit znalosti a praktické dovednosti účastníků této soutěže z oblasti silničního provozu a hlavně jejich připravenost na bezpečný pohyb v reálném dopravním prostředí.
 

❱   Galerie

Líbí se Vám článek? Sdílejte ho.

❱   Další články

Bezpečnosti chodců na přechodech se věnuje kampaň BESIP „Chybělo málo“

6. května 2025

Přechody pro chodce dosud nejsou bezpečným místem, které spolehlivě chrání pěší účastníky silničního provozu. Ročně se na vyznačených přechodech stane zhruba 800 nehod s účastí chodce. Za uplynulých deset let na přechodech zemřelo 164 chodců a 1436 bylo těžce zraněno. Změnit to chce nová osvětová kampaň BESIP, kterou dnes zahájil ministr dopravy Martin Kupka spolu se zástupci BESIP a Centra dopravního výzkumu.

> více informací

S příchodem jara se na silnice vracejí motorkáři a cyklisté. Na co si dát pozor?

17. dubna 2025

S teplým počasím se na české silnice každoročně ve zvýšené míře vracejí motorkáři a cyklisté. Tento přirozený sezónní jev však přináší i rizika. Po zimní přestávce nejsou jen motocyklisté a cyklisté méně „rozejetí“, ale také ostatní účastníci silničního provozu na ně často ještě nejsou zvyklí. Přitom právě jaro a období Velikonoc bývají každoročně spojeny se zvýšeným počtem nehod těchto zranitelných skupin.

> více informací

Česko se blíží evropskému standardu, má nejbezpečnější silnice ze zemí V4

31. března 2025

Česká republika se v roce 2024 umístila na 15. místě v Evropské unii s 45 oběťmi dopravních nehod na milion obyvatel, což je těsně za průměrem EU (44). V rámci Visegrádské čtyřky (V4) jsme na tom lépe než Slovensko (47 obětí) a Polsko s Maďarskem (52 obětí). Pozitivní je, že od roku 2019 se v EU snížil počet úmrtí na silnicích o 13 %, přičemž Česká republika zaznamenala dokonce 20% pokles. Největší zlepšení v rámci V4 vykázalo Polsko s 35% poklesem, následované Českem a Maďarskem (17 %), zatímco Slovensko zaznamenalo pouze 5% pokles.

> více informací

❱   NOVINKY V ZÁKONĚ

Novela zákona zákona č. 361/2000 Sb.

K dispozici s odborným komentářem.

Zákon č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích, známý také jako zákon o silničním provozu, je klíčovým legislativním dokumentem, který reguluje práva a povinnosti účastníků provozu na pozemních komunikacích v České republice. Zahrnuje ustanovení o řidičských oprávněních, pravidlech provozu na komunikacích, a pravomocích orgánů státní správy. Zákon byl od svého účinného vstupu v roce 2001 opakovaně novelizován, aby reflektoval aktuální potřeby a standardy bezpečnosti provozu, včetně přizpůsobení se směrnicím Evropské unie. 

více informací
Novela zákona