Rychlost
Zpomalte intuitivně. Na vodě má motorka delší brzdnou dráhu, daleko víc hrozí smyk. Obzvláště citlivě musíte dávkovat brzdy. Klíčem k bezpečné jízdě je plynulost všech vašich pohybů. Pokud začne pršet, nesmíte se dostat do křeče. Gumy mění ve vztahu k asfaltu své vlastnosti už od prvního okamžiku, kdy začne být silnice mokrá. Pokud začne krápat na silnici znečištěnou prachem či blátem, může to při počátku deště klouzat nejvíc (než se silnice opláchne).
Oblečení
Existují nepromokavé pogumované kombinézy a návleky na boty, které dokážou jezdce na motorce udržet v relativním suchu, a to i po několika hodinách jízdy v dešti. Takzvaný „nepromok“ doporučujeme jako jednu z nejdůležitějších součástí motorkářské výbavy, hlavně na cesty. Pomoct si můžete i takovou drobností, jako jsou igelitové rukavice u benzinek, které dokáží zpomalit pronikání vlhkosti.
Chlad, křeče
Když prší, bývá většinou chladněji. Mokré rukavice a prokřehlé prsty, to je jedna z nejhorších komplikací pro ovládání motorky, jaké si vůbec dovedeme představit. Prochladlá ruka ztrácí cit, prsty samotné se často dostávají do křečí. Univerzální rada neexistuje, nezbývá než jízdu buď přerušit, nebo dělat alespoň častější zastávky.
Jak být v noci viděn
Vidět a být viděn – o to jde především, a proto musíme začít oblečením. Zatímco ve dne jsou černá bunda a černé textilní kalhoty stylové, v noci kvůli nim můžete absolutně splynout s okolím. Když budete nosit světlé oblečení, budete líp vidět a bez jakékoliv pochybnosti na sebe víc upozorníte. A to
je nejdůležitější, ostatní řidiči o vás musí vědět! Dnes se často motorkářské oblečení vyrábí i s ohledem na tento problém, proto má spousta bund, kalhot i kombinéz reflexní proužky, které viditelnost výrazně zvyšují. K zahození nejsou ani proužky na ráfcích, které jsou také často z reflexního materiálu.
Jak a kam se koukat
Pokud máte místo, vozte s sebou náhradní čiré plexi (jestliže jezdíte s tmavším) a ujistěte se, že není poškrábané. Rýhy mají tendenci rozbíjet světlo a dělat nepříjemné odlesky. Teď je už jenom potřeba upravit svůj jezdecký styl a rychlost jízdy. Na špatně osvětlených úsecích silnice je dobré jet pomaleji, než byste jeli ve dne. Budete tak mít víc času reagovat na případné nebezpečí. I když silnici znáte, mějte oči na stopkách, a pokud trasu neznáte, dávejte extrémní pozor, protože nikdy nevíte, co na vás může čekat v další zatáčce. Ve tmě je také dobré využívat světlo od aut, která jedou před vámi, ale dejte pozor, abyste si od nich udrželi bezpečnou vzdálenost.
PROKŘEHLÉ PRSTY JSOU JEDNA Z NEJHORŠÍCH KOMPLIKACÍ PŘI ŘÍZENÍ!