Zatáčku najíždějte co nejvíc vlevo, ve svém pruhu. Připravíte se tak na průjezd ideální stopou, kterou vidíte na nákresu. Rychlost, ve které budete zatáčku najíždět, řešte včas. Vždycky je lepší si včas podřadit a využít brzdný účinek motoru, než na poslední chvíli vzít za brzdy. V zatáčce (v náklonu) se už nebrzdí! Zmáčknutí brzdy uvnitř zatáčky znamená narovnání motorky, tedy výjezd mimo ideální stopu a s největší pravděpodobností i pád nebo náraz do překážky. Nejbezpečnější průjezd je ten, kdy máte už při nájezdu do zatáčky lehce přidaný plyn, což znamená i správně rozloženou hmotnost mezi obě kola.
Neuspěchejte zatočení! Obecně se dá říct, že je dobré zatáčet o maličko později, protože pak vás zatáčka nepošle do protisměru. Je nutné správně zvolit nájezdový bod, trefit vrchol zatáčky (apex) a z něj už plynule přidávat plyn. Dejte si pozor na obvyklou chybu, kdy se často stává, že přidáte moc brzo a motorka vás vyžene do protisměru nebo ven ze silnice.
Utahující se zatáčka je těžká věc, ve které pomůže jen správné vedení pohledu a neuspěchat zatočení. Nikdy nepřidávejte plyn, dokud neuvidíte na konec oblouku. Toto je velmi častá chyba, kterou lidé dělají při jízdě na neznámé silnici.
Kam nevidím, tak nevletím – to je základní a nejdůležitější pravidlo. V žádném případě nevjíždějte rychle do zatáček, u kterých nevidíte jejich konec a nemáte přehled o tom, co se v nich děje. Pamatujte, že uprostřed zatáčky může být nějaká překážka nebo jiný problém. Řešení problému je vždycky horší než prevence.
Pokud se zatáčka náhle „zavře“, nezmatkujte. Chce to sebekontrolu, motorku ještě víc naklonit a snažit se o průjezd. Moderní motorky a pneumatiky vydrží hrozně moc, nehoda je v takovém případě většinou zaviněna ztrátou odvahy motorkáře.
Pokud už motorku „položíte“, uvolněte tělo a svaly a nechte se smýkat po silnici. Násilné snahy co nejrychleji vstát nebo ubrzdit pád rukama přinesou už jen další zranění navíc.
Zákon mluví tak, že motorky by měly jezdit při pravém okraji vozovky. Krajnice ale může být zdrojem problémů (zvlněný asfalt, hrboly, nečistoty, štěrk), proto vybírejte svoji stopu s ohledem na to, abyste byli v co největším bezpečí a měli maximální přehled o dění před sebou.
Vždycky sledujte okolí. Ani jízda po neznámé silnici nemusí být nutně neplynulá. Stačí se soustředit na to, kam silnice vede. Dobrou nápovědou můžou být stromy podél silnice, které ji většinou lemují. Stejně tak vám mohou pomoci svodidla. Klíč k úspěchu je vnitřní klid a vyrovnanost. Jezděte plynule, nedělejte trhavé pohyby jak plynem, tak řídítky, a hlavně – dívejte se tam, kam chcete jet. To znamená co možná nejdál, kam uvidíte.
NIKDY NESMÍTE USPĚCHAT ZATOČENÍ, JINAK VÁS ZATÁČKA VYNESE!