CAPS - Combined Active and Passive Safety Systems
Více než jedna třetina všech dopravních nehod je způsobena přejížděním z pruhu do pruhu a nechtěným opuštěním jízdní stopy. Přibližně další třetina nehod je způsobena najetím vozidla do protisměru a čelní srážkou. Více než dvě třetiny těchto nehod vznikají nepozorností. V dalších jedenácti procentech se k nepozornosti přidává ještě nedodržení bezpečné vzdálenosti a v devíti procentech všech nárazů zezadu je nedodržení bezpečné vzdálenosti jediným důvodem.
Proto se vývojová střediska a týmy techniků snaží vytvořit asistenční systémy pro řidiče, které by podle výzkumných studií mohly pomoci zamezit přibližně 90 procentům nehod způsobených najetím vozidla do protisměru, nebo minimálně výrazně snížit jejich závažnost. Budoucí asistenční funkce si vyžadují úzké propojení aktivních a pasivních bezpečnostních systémů s předvídajícími asistenčními systémy pro řidiče - to vše obsahuje program CAPS (Combined Active and Passive Safety Systems).
Již na základě spojení ESP, asistenta pro brzdy a řídicí jednotky pro airbagy je možné vytvořit funkce pro zlepšení bezpečnosti. V mnohých případech se nebezpečné situace poznají podle silného přetočení nebo nedotáčení motoru nebo začátku nouzového brzdění. ESP, popřípadě asistent pro brzdy rozpoznají tento kritický stav z pohledu jízdní dynamiky a aktivují pasivní bezpečnostní systémy. Tak se například napnou bezpečnostní pásy, aby řidiče a spolucestující optimálně polohovaly v sedadle a minimalizovalo se tak riziko zranění.