Při vývoji kvalitních motocyklových pneumatik má bezpečnost nejvyšší prioritu. Pneumatiky jsou nabízeny v širokém spektru, které odpovídá jejich použití - od pneumatik cestovních až po závodní, od těch pro malé motocykly až po největší stroje.
Legislativa hovoří o tom, že hloubka dezénu nesmí být pod 1,6 mm. Obecně se ale doporučuje u motocyklů nejít pod 2 mm. Kontrolovat je potřeba ale také nejrůznější praskliny, řezy v kostře nebo další chyby ve struktuře, které mohou být příčinou problémů nejen při jízdě. Velmi důležité je správné huštění pneumatik. Tlak v pneumatice významnou měrou působí na chování celého motocyklu. Příliš velký tlak znamená zmenšení kontaktní plochy, naopak podhuštěná pneumatika se bortí.
Tlak ovlivňuje, jak pneumatika na silnici sedí i celkový pocit z chování motocyklu. Tlak vzduchu v pneumatikách se udává za studena, protože při jízdě se pneumatiky zahřívají a tlak v nich roste. Správné hodnoty tlaků najdete v návodu k motocyklu. Kontrolovat tlak v pneumatice je nutné před každou jízdou, a to pořádným měřákem. U motocyklových pneu díky jejich konstrukci nepoznáte špatné huštění jen na pohled. Odborníci radí především na pneumatikách nešetřit. I to vám totiž může zachránit život.
Rychlostní Index
|
max.rychlost (km/h )
|
Rychlostní Index
|
max.rychlost (km/h )
|
B
|
50
|
P
|
150
|
C
|
60
|
Q
|
160
|
D
|
65
|
R
|
170
|
E
|
70
|
S
|
180
|
F
|
80
|
T
|
190
|
G
|
90
|
U
|
200
|
J
|
100
|
H
|
210
|
K
|
110
|
V/VB
|
240
|
L
|
120
|
ZR (V) (VB)
|
přes 240
|
M
|
130
|
W
|
270
|
N
|
140
|
Y (W)
|
300 (přes 270)
|
LI
|
kg
|
LI
|
kg
|
LI
|
kg
|
LI
|
kg
|
LI
|
kg
|
LI
|
kg
|
LI
|
kg
|
LI
|
kg
|
LI
|
kg
|
0
|
45
|
10
|
60
|
20
|
80
|
30
|
106
|
40
|
140
|
50
|
190
|
60
|
250
|
70
|
335
|
80
|
450
|
1
|
46,2
|
11
|
61,5
|
21
|
82,5
|
31
|
109
|
41
|
145
|
51
|
195
|
61
|
257
|
71
|
345
|
81
|
462
|
2
|
47,5
|
12
|
63
|
22
|
85
|
32
|
112
|
42
|
150
|
52
|
200
|
62
|
265
|
72
|
355
|
82
|
475
|
3
|
48,7
|
13
|
65
|
23
|
87,5
|
33
|
115
|
43
|
155
|
53
|
206
|
63
|
272
|
73
|
365
|
83
|
487
|
4
|
50
|
14
|
67
|
24
|
90
|
34
|
118
|
44
|
160
|
54
|
212
|
64
|
280
|
74
|
375
|
84
|
500
|
5
|
51,5
|
15
|
69
|
25
|
92,5
|
35
|
121
|
45
|
165
|
55
|
218
|
65
|
290
|
75
|
387
|
85
|
515
|
6
|
53
|
16
|
71
|
26
|
95
|
36
|
125
|
46
|
170
|
56
|
224
|
66
|
300
|
76
|
400
|
86
|
530
|
7
|
54,5
|
17
|
73
|
27
|
97,5
|
37
|
128
|
47
|
175
|
57
|
230
|
67
|
307
|
77
|
412
|
87
|
545
|
8
|
56
|
18
|
75
|
28
|
100
|
38
|
132
|
48
|
180
|
58
|
236
|
68
|
315
|
78
|
425
|
88
|
560
|
9
|
58
|
19
|
77,5
|
29
|
103
|
39
|
136
|
49
|
185
|
59
|
243
|
69
|
325
|
79
|
437
|
89
|
580
|
Článek vznikl s přispěním informací z webu www.bezpecne-na-motorce.cz