Uvolnění je základ
Při jízdě musí být tělo absolutně uvolněné. Řídítka držte co nejjemněji, lokty mějte lehce pokrčené a dávejte povely motorce jen pohybem horní poloviny těla. Pamatujte, že vaše tělo by mělo fungovat jako další tlumič a absorbovat rázy od kol. Pokud jezdíte ztuhlí, posíláte veškeré vibrace dál do motorky, a to ji může rozhodit. Dlouhá neuvolněná jízda může navodit křeče (například do nohou)a to je velmi nebezpečný moment!
V zatáčkách pod plynem
Do zatáček je potřeba přidat plyn, aby byla motorka správně vyvážená a odlehčila se přední guma. Tato technika je mimořádně důležitá, protože díky ní budete mnohem lepší řidič. Při přidaném plynu motorka lépe zatáčí a díky konstrukci pneumatik a obvodovým profilům se nemusíte bát, že by motorka v náklonu při lehce přidaném plynu výrazně zrychlovala. Naopak – při mírně přidaném plynu pojede buď stejnou rychlostí, nebo bude stále lehce zpomalovat. Dobrým tréninkem může být jízda na širokém letišti nebo prázdném kruhovém objezdu. Vyzkoušejte si, jak se vaše motorka chová s přidaným plynem, a porovnejte to s momentem, kdy uberete. Uvidíte sami…
Jezdíte moc blízko
Je to jak s otravným hmyzem – čím blíž ho máte, tím je protivnější. Není dobré se někomu zbytečně lepit na zadek, protože když druhému vyplníte zpětné zrcátko, může zpanikařit a udělat neočekávaný manévr. Třeba vás pustí před sebe nebo taky zabrzdí a vy se mu podíváte do kufru skrz páté dveře. Potom se můžete dohadovat, čí vina to byla. Vždy dodržujte bezpečnou vzdálenost! Máte přece motorku, pro kterou není problém zrychlit a bezpečně předjet prakticky každé auto. Nehledě na to, že když si necháte větší rozestup, uvidíte dál a budete si moct předjížděcí manévr naplánovat.
Vypínejte blinkry
Vyskytují se tady dva časté problémy. Tím prvním je, že blinkr nevypnete, ten druhý spočívá v tom, že si toho nevšimnete. Naučte se automaticky vypínat blinkr, když dokončujete odbočení. Je taky dobré mrknout na budíky častěji, než musíte, abyste zkontrolovali rychlost nebo stav paliva. Stačí na to míň než sekundový pohled, jinak se stále věnujte silnici před sebou. Ve městě může nevypnutý blinkr zadělat na slušný průšvih. Myslete na to!
Špatná reakce na krizi
Vzít prudce za přední brzdu je pravděpodobně nejčastější příčina pádu na silnici. Když se před vámi objeví nebezpečná situace, většina lidí začne prudce brzdit. Náhlý přenos váhy zatíží vidlice a okamžitě je pošle do plné komprese. Přední guma se zdeformuje, zablokuje se kolo a guma začne klouzat. Pokud se vám zkříží řízení a brzdu včas nepustíte, jdete k zemi. Je pravděpodobné, že nebudete panikařit, když budete mít čas na racionální reakci. Proto se dívejte daleko před motorku a plánujte dopředu. Na případné řešení nenadálé situace budeme mít totiž dostatek času.
NENÍ DOBRÉ SE NĚKOMU ZBYTEČNĚ LEPIT NA ZADEK!