Internetový tvůrce Mikýř a režisér Vít Klusák vytvořili pro BESIP nové spoty

5. února 2024

BESIP odstartoval novou sérii informačních spotů určenou středoškolákům a mladým řidičům. Unikátní koncept staví na spolupráci předního českého youtubera a internetového baviče Martina Mikysky (alias Mikýře) a režiséra Víta Klusáka. Výsledkem je originální kreativa, která je nabitá důležitým obsahem.

„První spot informuje o možnosti řídit od 17 let v doprovodu mentora, která začala platit od 1. ledna letošního roku. Následovat budou preventivní videa věnovaná důležitým pravidlům bezpečné jízdy. Upozorní například na rizika řízení s mobilním telefonem,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
 
Mikýř spoty zveřejňuje na svém kanálu MÚPI (Mikýřova úžasná pouť internetem) a budou dále komunikovány na sociálních sítích.
 
“Za poslední roky jsme se celkem naučili předávat důležité informace humornou formou, což se, doufám, povede i v tomto případě. Spolupráce s režisérem formátu Víta Klusáka už je k tomu jen třešničkou na dortu,” říká Martin Mikyska.
 
V rámci informační kampaně k novele zákona o silničním provozu připravil BESIP také novou část webu BESIP, kde veřejnost najde přehledně všechny důležité informace k novému bodovému systému a řízení od 17 let (L-17). Zvýšení informovanosti veřejnosti o novinkách v zákoně o silničním provozu podporuje také vysílání informačních spotů v rádiích a v televizích.
 
„Od září 2023 realizujeme také projektové dny na středních školách, jejichž tématem je kromě bezpečného chování v silničním provozu právě nový bodový systém a řízení vozidla skupiny B od 17 let v doprovodu mentora. Do konce března 2024 uskutečníme téměř 150 těchto akcí a pokračovat v nich budeme i na podzim,“ řekl vedoucí oddělení BESIP Ministerstva dopravy Tomáš Neřold.


Přehledné informace o novém bodovém systému a novinkách pro mladé řidiče nalezne veřejnost na webu  BESIP - Nový bodový systém BESIP - L17.

 

Líbí se Vám článek? Sdílejte ho.

❱   Další články

Bezpečnosti chodců na přechodech se věnuje kampaň BESIP „Chybělo málo“

6. května 2025

Přechody pro chodce dosud nejsou bezpečným místem, které spolehlivě chrání pěší účastníky silničního provozu. Ročně se na vyznačených přechodech stane zhruba 800 nehod s účastí chodce. Za uplynulých deset let na přechodech zemřelo 164 chodců a 1436 bylo těžce zraněno. Změnit to chce nová osvětová kampaň BESIP, kterou dnes zahájil ministr dopravy Martin Kupka spolu se zástupci BESIP a Centra dopravního výzkumu.

> více informací

S příchodem jara se na silnice vracejí motorkáři a cyklisté. Na co si dát pozor?

17. dubna 2025

S teplým počasím se na české silnice každoročně ve zvýšené míře vracejí motorkáři a cyklisté. Tento přirozený sezónní jev však přináší i rizika. Po zimní přestávce nejsou jen motocyklisté a cyklisté méně „rozejetí“, ale také ostatní účastníci silničního provozu na ně často ještě nejsou zvyklí. Přitom právě jaro a období Velikonoc bývají každoročně spojeny se zvýšeným počtem nehod těchto zranitelných skupin.

> více informací

Česko se blíží evropskému standardu, má nejbezpečnější silnice ze zemí V4

31. března 2025

Česká republika se v roce 2024 umístila na 15. místě v Evropské unii s 45 oběťmi dopravních nehod na milion obyvatel, což je těsně za průměrem EU (44). V rámci Visegrádské čtyřky (V4) jsme na tom lépe než Slovensko (47 obětí) a Polsko s Maďarskem (52 obětí). Pozitivní je, že od roku 2019 se v EU snížil počet úmrtí na silnicích o 13 %, přičemž Česká republika zaznamenala dokonce 20% pokles. Největší zlepšení v rámci V4 vykázalo Polsko s 35% poklesem, následované Českem a Maďarskem (17 %), zatímco Slovensko zaznamenalo pouze 5% pokles.

> více informací

❱   NOVINKY V ZÁKONĚ

Novela zákona zákona č. 361/2000 Sb.

K dispozici s odborným komentářem.

Zákon č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích, známý také jako zákon o silničním provozu, je klíčovým legislativním dokumentem, který reguluje práva a povinnosti účastníků provozu na pozemních komunikacích v České republice. Zahrnuje ustanovení o řidičských oprávněních, pravidlech provozu na komunikacích, a pravomocích orgánů státní správy. Zákon byl od svého účinného vstupu v roce 2001 opakovaně novelizován, aby reflektoval aktuální potřeby a standardy bezpečnosti provozu, včetně přizpůsobení se směrnicím Evropské unie. 

více informací
Novela zákona